Defectele motoarelor Diesel
Sursa de vibraţii
|
Frecvenţă de excitaţie
|
Plan Dominant
|
Amplitudine
|
Caracteristici spectrale
|
Observaţii
|
Rateuri la aprindere
|
0,5x
|
Radial, tangenţial
|
0,127 mm
|
banda îngustă
|
Nu se poate diagnostica până când nu se corectează neajunsurile legate de aprindere.
|
Dezechilibru, dezalinieri datorate cuplului motor, fundaţia slăbită
|
1x
|
Radial, tangenţial
|
0,127 mm
|
banda îngustă
|
Vârfurile de la 1x şi nr. de timpi de injecţie pe rotaţie sunt cauzate de cuplul motor, care în timpul funcţionării poate determina dezalinieri
|
Dezechilibru
|
2x
|
Radial, tangenţial
|
0,1016 mm
|
banda îngustă
|
Se corectează prin echilibrare
|
Forţe cilindri combustie
|
1,5x, 2,5x etc
|
Radial, tangenţial
|
0,10922 mm
|
banda îngustă
|
Nivel normal de operare
|