Menu
Index
 

Evaluarea spectrelor rulmenţilor obţinute în urma demodulării

 
Ori de câte ori analizaţi un spectru demodulat, este important să aveţi în vedere că acesta nu este un spectru obişnuit de vibraţii. Componentele spectrale din spectrul demodulat provenit de la un rulment, la frecvenţele de rezonanţă nu ilustrează vibraţiile reale la aceste frecvenţe. Acest lucru se datorează faptului că filtrul trece-sus filtrează toată energia dezvoltată la aceste frecvenţe înainte de efectuarea demodulării. Spectrul semnalului demodulat indică influenţa defectelor de rulment asupra unei benzi de înaltă frecvenţă de vibraţii care nu are legătură cu frecvenţele de rezonanţă. Chiar dacă senzorul de vibraţii folosit este un accelerometru, spectrul demodulat nu ar trebui scalat în unităţi de acceleraţie. Adesea se creează confuzii asupra celei mai potrivite unităţi de măsură pentru amplitudinea semnalului spectrelor demodulate.
 
În opinia celor mai mulţi specialişti, scalarea în decibeli pare soluţia cea mai bună, fără referire la nici un parametru fizic de cuantificare a vibraţiei. Cei mai mulţi producători de colectoare de date au ales ca scalare implicită dB=f(mV), abreviat dBmV. O referinţă de 1mV nu este deosebit de importantă, dar ne asigură că toate valorile de dB întâlnite în practică vor fi pozitive şi că acestea se vor fi încadra în domenii familiare celor care obişnuiesc să lucreze cu viteza în dB.
 
Utilizarea decibelului, care este mai degrabă un raport logaritmic, decât o unitate în sine, este varianta cea mai adecvată, deoarece spectrele demodulate nu sunt evaluate în termeni de nivel absolut, ci mai degrabă ca raport semnal - zgomot, aşa cum se va explica în secţiunea următoare.