Uzarea rulmenţilor
Primele stadii de defect ale rulmenţilor vor produce vibraţii la frecvenţe asincrone numite şi "tonuri de rulment" sau frecvenţe de defect ale rulmentului şi armonici ale acestora. Sunt considerate semnificative vârfurile cu amplitudini începând de la 0,1524 mm/s (81 VdB) în sus, pentru al doilea vârf din spectru (armonica a doua). Uneori, chiar şi rulmenţii noi pot avea tonuri specifice, datorate, cel mai probabil instalării improprii, transportului necorespunzător sau defectelor de fabricaţie.
Dacă defectul este foarte mic ca mărime, de exemplu o fisură pe una din căile de rulare, atunci în spectrul de vibraţii poate apărea un vârf neimportant ca mărime în fundamentală, sau poate să nu apară deloc. Dacă defectul constă într-un pitting (ciupitură) extins pe o zonă mai mare de pe calea de rulare, atunci vârful care apare în fundamentală va avea, de obicei, un nivel mai mare decât celelalte componente armonice. Dacă defectul se agravează, amplitudinea vârfului va creşte, de altfel ca şi va nivelul de zgomot, în general, în bandă largă.